Zoeken
  • Nathalie Krom SMP

Slimme marketing: investeren is besparen


Marketingprofessionals weten het al lang: om een onderneming te laten groeien heb je slimme marketing nodig. Maar het vrijmaken van voldoende budget binnen je bedrijf is vaak niet zo eenvoudig. Hoe weet je zeker dat investeren in marketing geld oplevert in plaats van dat het vooral geld kost?


Duurzame groei met een effectief marketingplan

Als ondernemer start je vaak vanuit een passie. Maar zodra het balletje echt gaat rollen en de omzet groeit, wordt het belangrijker om een gestructureerd te handelen. Toch blijf je tijdens zo’n groeifase vaak meer in je bedrijf dan aan je bedrijf werken. Om alle klanten te kunnen bedienen hebben lopende zaken prioriteit en heb je nauwelijks oog voor strategie, terwijl dat juist zo belangrijk is met het oog op duurzame groei.


Door een passend marketingplan op te stellen aan de hand van specifieke doelstellingen – oftewel, door te weten welke marketing nodig is om een bepaald aantal producten of diensten te verkopen die up hun beurt weer leiden tot een bepaalde omzet – zet je al een stap in de goede richting. Wanneer marketing consequent wordt ingezet als een effectieve tool, zal het eerder geld besparen dan dat het geld kost.


Meer online zichtbaarheid, meer potentiële klanten

Slimme marketing zorgt ervoor dat je op de radar blijft van (potentiële) klanten. Zodat ze jou bellen – en niet jouw concurrent – op het moment dat ze jouw producten of diensten nodig hebben.


Het vrijmaken van voldoende budget is belangrijk om via LinkedIn – of andere sociale media – een advertentiecampagne te starten. Zo vergroot je op een makkelijke manier jouw bereik. Via onlinekanalen kan je (potentiële) klanten attenderen op jouw nieuwe blog, ingaan op de laatste ontwikkelingen in de markt en actief communiceren met jouw netwerk. Het zorgt ervoor dat potentiële klanten je beter leren kennen en dat bestaande klanten jou gaan zien als autoriteit binnen jouw vakgebied.


Benieuwd hoe jij jouw doelstellingen sneller kan bereiken met een effectief marketingplan? Neem gerust contact op voor een gratis eerste gesprek, via nathalie@2605marketing.nl of 00 31 (0)6 2954 6924.

0 keer bekeken