top of page
Zoeken
Foto van schrijverNathalie Krom SMP

Blijf op de radar van jouw doelgroep

Bijgewerkt op: 25 nov. 2020

Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten jou bellen (en niet je concurrentie) wanneer ze jouw producten of services nodig hebben? Met radarmarketing. Door geregeld te communiceren blijf je namelijk op de radar van jouw doelgroep. Hoe je dat aanpakt? Lees het in de nieuwe blog!


Het bepalen van jouw Buyer Persona Succesvolle radarmarketing begint bij het definiëren van jouw doelgroep. Durf te kiezen en richt je op jouw ideale klant. Deze Buyer Persona is een afspiegeling van jouw doelgroep. En hoe meer je over deze persoon weet, hoe beter je met jouw doelgroep kan communiceren. Beschrijf bijvoorbeeld de professionele en privé eigenschappen van jouw Buyer Persona en welke drijfveren of tegenwerpingen er meespelen.


Via welke (sociale media) kanalen communiceer je? Tijdens een uitgebreide analyse van jouw Buyer Persona kom je er ook achter welke (sociale media) kanalen hij/zij gebruikt. Dat is cruciaal in radarmarketing. Om jouw doelgroep effectief te bereiken moet je daar zijn waar zij zich bevindt; welke kranten en vakbladen leest jouw Buyer Persona en op welke sociale media is hij/zij actief. Met dit inzicht ga je vervolgens geregeld – bijvoorbeeld elke twee weken – via enkele van deze kanalen communiceren.


Maar hoe val je op in de eindeloze stroom van informatie? Door inspirerende en relevante content te delen die jouw ideale klant raakt in hart en hoofd. Hoe je dat doet? Daarover meer in onze volgende blog.


Wil jij radarmarketing inzetten om potentiële klanten te bereiken? In het Help mijn klant kopen programma maken we een uitgebreide analyse van jouw Buyer Persona. Neem gerust contact op voor een gratis eerste gesprek, via nathalie@2605marketing.nl of 00 31 (0)6 2954 6924.



96 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page