Natuurlijk wil je jouw doelgroep inspireren met relevante content. Maar hoe val je op in de eindeloze stroom van informatie die jouw ideale klant – oftewel Buyer Persona – dagelijks leest? Door onderwerpen te kiezen die jouw doelgroep raakt in het hart en hoofd. Hoe dat lukt? Lees meer in mijn nieuwe blog!
Relevante onderwerpen en actuele ontwikkelingen
In mijn vorige blog was te lezen hoe je jouw doelgroep definieert door een analyse te maken van jouw Buyer Persona. Hierbij komen dingen aan bod als professionele en privé eigenschappen maar ook interesses, behoeften en actuele vraagstukken. En die laatste gegevens kunnen als inspiratie dienen voor de content die je wil communiceren. Wat houdt jouw Buyer Persona bezig? Zijn er specifieke onderwerpen die hem/haar interesseren of bespreek je actuele ontwikkelingen in de markt?
Structureer jouw communicatie met een contentkalender
Maak een lijst van alle relevante onderwerpen, actuele ontwikkelingen en persoonlijke vraagstukken. Deze noteer je vervolgens in een contentkalender; een handige tool die jou helpt welke onderwerpen je wanneer communiceert met jouw doelgroep. Door zo’n kalender te gebruiken zal je niet snel twee keer hetzelfde onderwerp kiezen of een (blog)post vergeten. Want, alleen door regelmatig te communiceren blijf je op de radar van jouw doelgroep.
Tip: blijf in je communicatie ver weg van enige sales. Niets zo vervelend als een (verborgen) verkooptruc. Door objectief te schrijven over interessante en relevante onderwerpen word je gezien als autoriteit. Dat wekt vertrouwen en uiteindelijk koopt men eerder van partijen die men vertrouwt.
Zin om jouw contentkalender te vullen met inspirerende onderwerpen? Of liever eerst samen jouw Buyer Persona bespreken? Neem gerust contact op voor een gratis eerste gesprek, via nathalie@2605marketing.nl of 00 31 (0)6 2954 6924.
Comments