Ondernemers die willen groeien hebben hun marketing goed geregeld, toch? Althans dat is wat je zou verwachten. Maar bij doorvragen blijkt dat veel ondernemers hun marketing veel efficiënter zouden kunnen inrichten, waardoor zij hun doelgroep nog beter bereiken.
Van abracadabra naar praktische tool
‘Alles loopt op rolletjes’ krijg ik vaak als antwoord wanneer ik ondernemers vraag naar hun marketing. Toch blijkt die marketing vaak beter te kunnen; door een efficiënter concept of slimmer gebruik. Marketing blijft voor veel ondernemers een soort abracadabra; je weet dat het nodig is, maar hoe pak je het goed aan? Simpel. Precies, hou het simpel!
Gerichte marketing levert meer klanten Marketing hoeft niet ingewikkeld te zijn, zie het als een praktische tool die je helpt om beter met jouw doelgroep te communiceren. Maar wie is die doelgroep? In mijn vorige blog stipte ik het belang aan om jouw doelgroep te specificeren. Hoe beter je jouw doelgroep in kaart brengt, hoe gerichter je jouw marketingplan kan uitvoeren. En wanneer mensen zich aangesproken voelen door wat jij te vertellen hebt, is de kans groot dat ze uiteindelijk met jou in zee gaan.
Loopt jouw marketing op rolletjes? Of misschien toch niet? Neem gerust contact op voor een gratis eerste gesprek, via nathalie@2605marketing.nl of +31 (0)6 2954 6924.
Comentários