top of page
Zoeken
Foto van schrijverNathalie Krom SMP

Meer klanten en omzet met minder bereik?

Om te blijven groeien heb je als ondernemer meer klanten nodig. Maar wist je dat je door minder mensen te bereiken juist meer omzet kan draaien? Met jouw specifieke doelgroep helder voor ogen spreek je alleen klanten aan die echt geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Je schiet dan met scherp in plaats van met hagel. Benieuwd hoe dat gaat?


Iedereen aanspreken of je doelgroep specificeren?

Stel, je hebt als ondernemer een nieuwe service ontwikkeld en dat wil je kenbaar maken. Hoe groot is de groep potentiële klanten met wie je dit nieuwtje deelt? Ga je – als het ware – tussen de bezoekers van een beurs staan en roep je luidkeels dat je een nieuwe service hebt? Of spreek je alleen de mensen aan die een overhemd dragen? Of ga je nog een stap verder en richt je je enkel tot diegenen met een lichtblauw overhemd? Of misschien alleen tot de groep met een lichtblauw overhemd in combinatie met een beige broek? Zo kan je eindeloos blijven specificeren.


Weet jij écht wie jouw doelgroep is en wat haar drijft?

Bovenstaand voorbeeld gaat over het helder voor ogen hebben van jouw ideale klant. Wanneer je van tevoren hebt bepaald welke professionele en privé eigenschappen deze klant heeft, maar ook welke drijfveren of tegenwerpingen, wordt het makkelijker om deze klant gericht aan te spreken. Deze ideale klant – ook wel een Buyer Persona genoemd – is een afspiegeling van jouw hele doelgroep. En hoe meer je daarover weet, hoe beter je haar kan bedienen, wat uiteindelijk leidt tot meer omzet. Klinkt best logisch toch?


Benieuwd hoe jouw ideale klant eruitziet? In het Lead Your Business programma analyseren we uitvoerig de Buyer Persona van jouw bedrijf. Neem gerust contact op via nathalie@2605marketing.nl of +31 (0)6 2954 6924.


60 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page