Zoeken
  • Nathalie Krom SMP

Voorkom je dat je straks achter het net vist...

De zaken gaan lekker. Aan opdrachten geen gebrek. En ook de komende weken is je portefeuille goed gevuld. Dus waarom zou je je nu óók nog eens bezig houden met marketing? Je hebt het al druk genoeg met je reguliere werk.


Terwijl je zelf eigenlijk ook wel weet dat je bedrijf er over een paar maanden misschien heel anders voorstaat. Want de orderportefeuille waar je nu zo druk mee bent, die loopt over drie maanden ten einde. Of die grote opdracht, die nu al je tijd opslokt, is over een week of zes afgerond. En wat dan? Slaat de paniek dan toe en ga je razendsnel aan de slag met allerlei marketingactiviteiten? Omdat je nú klanten nodig hebt?


Is je klant ook klaar voor jou?


Herkenbaar? Ik spreek veel ondernemers die hier tegenaanlopen. Ze zijn heel erg druk met hun business en gaan pas weer aan marketing doen op het moment dat het wat rustiger is. Maar marketing heeft tijd nodig. Dus op het moment dat jij weer ruimte hebt om nieuwe klanten te ontvangen, is die klant dan ook klaar voor jou?


Altijd iets te vissen


Je kunt er als ondernemer maar beter voor zorgen dat je vijver constant vol blijft. Want dan heeft sales ook altijd iets om uit te vissen. Daarom moet je marketing dan ook regelmatig toepassen. Oók in drukke tijden, en niet alleen op het moment dat er paniek ontstaat en je visvijver dreigt op te drogen. Door marketing regelmatig in te zetten, blijf je continu op de radar van je (potentiële) klanten. En wanneer je top of mind blijft, denkt je klant aan jou op het moment dat hij jou nodig heet.


Radarmarketing


En dat is precies wat radarmarketing doet. Radarmarketing is het tegenovergestelde van “paniekmarketing”. Hoe het werkt? Dat is echt niet zo ingewikkeld, het is gewoon een kwestie van DOEN. Door regelmatig inspirerende content en persoonlijke verhalen te delen, via mails, blogs of social media. Zo blijf je op de radar van jouw potentiële klant.


Benieuwd of radarmarketing ook iets voor jou is?


Hier lees je er meer over.

23 keer bekeken