Zoeken
  • Nathalie Krom SMP

Repeat of niet?

Repeat of niet? Deze rubriek hoorde ik voorbijkomen op radiozender Q-Music.

Bij Q-Music wordt een nieuwe single 'geplugd' in de rubriek: Repeat of Niet. Pluggen is in feite de promotie voor een single. In de rubriek Repeat of Niet kun je luisteraar aangeven of je de single vaker wilt horen of niet. Bij voldoende positieve reacties wordt de single vrolijk vaker gedraaid. En draait het ook vaak uit op een hit voor de betreffende artiest.


Een succesvolle introductie van een nieuw bedrijf, product of dienst heeft tijd nodig. Dat snapt iedereen. Maar ook het herhalen van je boodschap is van groot belang. Wist je dat in veel gevallen een potentiële klant tot wel 8 keer in contact met jou en of je boodschap is geweest voordat er een beslissing wordt genomen om met je in zee te gaan?


Alleen hebben wij als ondernemers  geen radiozender die ons kan helpen met de Repeat of Niet. We hebben geen knop waar onze ideale klant op kan drukken om de boodschap vaker te horen. In B2B trajecten duurt het vaak langer voordat een klant kenbaar maakt dat hij bereidt is met je in gesprek te gaan of zelfs 'snel' op de koopknop drukt. Het is daarbij van belang dat je dit zo makkelijk ogelijk maakt voor je klant! Denk aan knoppen voor het inschrijven voor je nieuwsbrief, het aanvragen van een gesprek, downloaden van een e-book.


Ik kom regelmatig tegen dat een boodschap door bedrijven maar eenmalig wordt ingezet. Met middelmatig resultaat. Maar bedenk dan dat men je boodschap wellicht nog niet vaak genoeg heeft gezien of gehoord. Vertel op verschillende manieren wie je bent en waar je bedrijf/product voor staat, welke oplossing jij biedt voor het probleem van je ideale klant. Dat kan met tips, klantcases, nieuwsfeiten etc.


Hoe werkt dat bij jou? Kan jouw klant vaak genoeg op repeat drukken?


Laat het hieronder weten!

2 keer bekeken